چگونه کریستیانو رونالدو در زمانی حساس به فرم ایده آلش در رئال مادرید بازگشت؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چگونه کریستیانو رونالدو در زمانی حساس به فرم ایده آلش در رئال مادرید بازگشت؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

چگونه کریستیانو رونالدو در زمانی حساس به فرم ایده آلش در رئال مادرید بازگشت؟

کریس رونالدو در دیدار برابر سلتاویگو، باعث ثبت آمار 13 گل در 8 بازی اخیر از جانب او شد. رونالدو در راه قهرمانی رئال مادرید در لالیگا، در بهترین شرایط خودش قرار دارد. مادرید تنها 2 بازی با فتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد و رونالدو در حساس ترین مقطع فصل، در بهترین شرایط خودش قرار دارد. این آمار و نمایش ها از سوی رونالدو، تصادفی نیست! زین الدین زیدان و رونالدو به خوبی توانستند تناسب اندام وی را کنترل کنند و از هرگونه آسیب دیدگی در که فصل های پیش در چنین مقطعی از فصل گریبان گیر رونالدو می شد، اجتناب کنند. بالاگه، کارشناس اسکای اسپورتس در کشور اسپانیا می گوید:" چیزی که شما در اختیار دارید، یک کریستیانو رونالدو آماده برای یک سوم پایانی فصل است. تغییر بزرگی در او ایجاد شده است. در سال های پیش، رونالدو در چنین زمانی معمولاً مصدوم بود. اما اکنون او کاملاً آماده و سریع است." 

کریستیانو رونالدو

رونالدو فینال کوپا دل ری 2014 را به دلیل مصدومیت از دست داد و در فینال لیسبون، در آمادگی 100 درصدی قرار نداشت. در ماه آوریل گذشته، رونالدو دچار مشکلات عضلانی نیز شده بود. سه بازی را از دست داد و لیگامنت او به دلیل مصدومیتی که در فینال یورو 2016 نصیبش شد، کم و بیش او را اذیت می کرد. مصدومیت رونالدو از ناحیه زانو، باعث شد این بازیکن تمرینات پیش فصل را از دست بدهد و برای 2 بازی در لالیگا، غایب باشد. اما سود و منفعتی که این مصدومیت برای او داشت، "استراحت" بود. مصدومیت رونالدو باعث شد تا این بازیکن برای مدت بیشتری استراحت کند. رونالدو پس از فصل 10-2009 که به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا برای هفت هفته از میادین فوتبال به دور بود، دیگر چنین دوری طولانی مدتی از ترکیب رئال مادرید را تجربه نکرده بود. اما اکنون و در فصل 17-2016 لالیگا، ممکن است رونالدو در تعداد بازی های بیشتری نسبت به آن فصل غایب باشد. زمان بازی رونالدو نسبت به دو فصل گذشته، به طرز چشمگیری کاهش داشته است. در هر دو فصل گذشته، رونالدو در طول فصل بیش از 3000 دقیقه برای سپید پوشان مادریدی به میدان رفت. حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز می توان به این آمار اضافه کرد. 

آمار حضور کریستیانو رونالدو در لالیگا
فصل تعداد بازی انجام شده دقایق حضور در میدان تعویض شده
2009-10 29 2470 4
2010-11 34 2901 1
2011-12 38 3354 2
2012-13 34 2718 5
2013-14 30 2540 3
2014-15 35 3099 3
2015-16 36 3183 2
2016-17 28 2454 5

رونالدو که در فوریه 32 ساله شد، در نهایت استراحت دادن به بدنش را به رسمیت شناخت. زیدان در گذشته سعی کرد تا به این بازیکن استراحت بدهد و در بازی برابر لاس پالماس، او را تعویض کرد. رونالدو با واکنشی گیج و آشفته، به این تعویض واکنش نشان داد. اما رونالدو در این فصل، این تصمیمات را درک می کند. زیدان، جمعه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی گفت:" من همیشه با کریستیانو صحبت می کنم و بسیار خوب او را می شناسم. او می داند که در هر فصل در 60 یا 70 مسابقه، به بازی می رود و این حجم بالا از دقایق بازی، به زمانی برای استراحت نیز احتیاج دارد. من مربی ای نیستم که بازیکن را مجبور به استراحت کنم، تنها چیزی که من می دانم این است که بازیکنی که در شرایط خوب به مقطع پایانی فصل نزدیک می شود، به استراحت نیاز دارد." پیش از بازی برابر سلتاویگو، رونالدو از لیست رئال مادرید برای حضور در 4 بازی خارج از خانه به طور متوالی خط خورده بود. او حتی با تیم هم سفر نمی کرد. سفر نمی رفت و در هتل ها اقامت نداشت. پس از بریس برابر سلتاویگو و کسب سه امتیاز مورد نیاز برای نزدیک تر شدن به جام قهرمانی لالیگا، به نظر می رسد برنامه های زیدان جواب داده است. او همچنین در این دیدار در دقیقه 86 از زمین بازی خارج شد. رونالدو پیش از این در هیچ کدام از فصل های حضورش دررئال مادرید، مرتباً تعویض نشده بود. 

کریستیانو رونالدو

به نظر می رسد پس از فینال یورو 2016، رونالدو نحوه تمرین کردنش را نیز عوض کرده است. بالاگه می گوید:" می دانم که او تمرینات لازم برای عضله سازی در قسمت بالایی بدنش را متوقف کرده است. او بیشتر در حال کار کردن بر ر وی عضلاتش است تا همچنان بتواند در استارت ها بسیار سریع ظاهر شود. بسیار مشهود است که او نسبت به فینال لیسبون، لاغر تر شده است. او تقریباً سه کیلوگرم وزن کم کرده است. تغذیه و استراحت ها، کاملاً حیاتی بوده است." این تغییرات، به همراه تغییر پست برای کریستیانو رونالدو نتیجه بخش بوده است. او از آغاز سال جدید میلادی، 23 گل به ثمر رسانده است. خصوصاً هت تریک های متوالی در لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید. رونالدو هم چنان می تواند در دو جبهه، برای رئال مادرید مثمرثمر باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 ارديبهشت 1396 | 1:35 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.